15 Nisan 2010 Perşembe

Kadın aşık olunca mis gibi hata yapar!

Herkesin peşinde olduğu, kimsenin kaynağını bulamadığı şey değil mi mutluluk? Bu mutluluğu aşk denen illetle bulduğumuzda bir dizi hata yapmamız kaçınılmaz. Aptiyi saptiyi kaybettiğimiz bir süreç çünkü. Gözbebekleri O'nun gözleriyle bakmaya başlıyor biraz.

Yayınlarda da hep ısrarla savunuyorum, aşk patolojik bir hadise aslında. Hatta aslında bir süreç. Bu süreci ben buraya destanlar yazsam da, hayat boyu İclal Aydın-Cezmi Ersöz-Tuna Kiremitçi combo'su olsak da sapıtarak geçireceğiz, yumuşak geçiş falan olmayacak. Bir kere bu konuda netleşelim :)

Erkek gözünden çok bakamıyorum elbette olaya. Zira empati empati, hani bunun ilk pati? Nereye kadar empati yapabilirsin ki? Benim ayakkabımı giymeden bilemezsin demiş bir abi. Aynen de öyle. O yüzden kadınların yaptığı hataları söylemek, az biraz da özeleştiri tadında girmek lazım mevzuya.

Sevgili Hatun Kişiler, bizler. Ne yapıyoruz aşık olunca peki? Sonradan "vay başıma küller yağa" diye ağlandığımız şeyler neler acaba? Buyrunuz genellemelere efem...(bkz: tüm genellemeler yanlıştır)

* Kadın aşık olduğunda, aşık olduğu adamı alıp hayatının orta yerine, hatta daha fenası tepesine oturtur. Adamı bir gezegenmiş farzedersek, kadın bu gezegenin uydusu olur adeta. Fırıl fırıl etrafında döner. Gerek çaktırır, gerek çaktırmaz ama yapar bunu. İki ayrı gezegenken de mutlu olabilecektir oysa ama gözü görmez, bir rotaya saplanır, döner durur.

* Kadın aşık olduğunda çoğu zaman hayallerini o insanın üzerine ya da üzerinden kurar. Kendi hayallerini onunkiyle birleştirmekten ziyade kendi hayallerini bir kenara koyarak karşısındakine odaklanır.

* Kadın aşık olduğunda, diğer her şeyden vazgeçme kapasitesi vardır. Potansiyel sahibidir bu konuda. Adam allah muhafaza "he" dese gider patagonya'ya yerleşir, aborjinlere türk kahvesi yapıp içirir.

* Kadın "bir elmanın iki yarısı" felsefesine inanır. İki ayrı elmanın bir dalda daha güzel duracağını ancak belli bir yaşa gelip yediği kazıkların integralini aldığında öğrenir.

* Kadın aşık olduğu adam hakkında her herzeyi bilmek ister. Neyi ne zaman yapıyor, havlusu ne marka? Annesinin kızlık soyadı nedir? Babası bıyıklı mı? Kaç litre su içiyor? Salatayı hangi sosla sever? Bu tip ipe sapa gelmez detaylar kadın aşık olduğunda adeta bir deve dönüşüp kadını yer.

* Kadın çenesini tutamaz. Elbette kendini tutan şahane kadınlar vardır aramızda ama dediğim gibi bu genellemedir ve istisnalar muhakkak vardır.

Sevgili hatun kişiler, yapmayın. Gözümsünüz, etmeyin. Hani bunları böyle inci gibi dizdim de ben yapmadım mı? Yazdığım her haltı dibine kadar yaptım vaktiyle elbette. Yapmasam ne kadar can yakacağını bilebilir miydim ki?

Siz de benim gibi soba felsefesine inananlardansanız geçmiş olsun tabii. (Elini sobaya yapıştırmadan sıcak olduğunu gerçekten anlayamayan deneyimciler). Fakat okuduğunuzu tatbik edecekseniz ben 30 yılın süzgüsünden bunları çıkardım aşka dair yapılmaması gerekenler konusunda.

Tekrar ediyorum ki bunlar pis pis genellemeler, böyle olmayabilirsiniz -ki değilseniz şahane- uzaktan yakından benzemeyebilirsiniz. Bunlar benim etrafımda ve geçmişimde gözlemlediklerim. Sonra bana çemkirmeyin emi :)

Ha unutmadan bir şey daha var.
Kadın olun, erkek olun, hermafrodit olun..
Ne olursanız olun kimse için hayallerinizden vazgeçmeyin. Emi? :)


Soundbetty: Erkin Koray- Gönül Salıncağı

4 yorum:

lady dedi ki...

sevgili betty, düşündüm de; yazından bi anket yapsak, örneğin 6 soruda 4 evet varsa "o genellemelere sizi de aldık gitti" gibi bişi :) yani bu yazdıkların baya bi ortak kadınlar arasında. ben mesela bi değerlendirdim kendimi; 6da 5! notum(!!) oldukça yüksek! :p

Unknown dedi ki...

bettycim,yazını beğendim ama genellemenin epey dışında kalıyorum (: evet kadınım,evet söylediklerini yapıyorum ama,yazdıklarında kadın yerine "erkek" kelimesini kullansanda benim hayatımdaki kişi için aynı şeyler çıkıyor ortaya aşşa yukarı..kadın ve erkek ayrımı cinsiyetten öteye gitmese keşke diyorum.insanlar kendi aralarında ayrılsın sadece..belkide tespitlerinin bu denli doğru olması herşeyi model alarak öğrenişimizdendir.özgün yapımızı kaybedip,sürekli diğerlerini taklit edişimizdendir.aşk çok esnek,hayat çok esnek..insanlar mı ? (:

azaktod dedi ki...

betty, konuyla ilgili empatinin kralını yaspmissin aslinda. cunku bir erkek de asik olunca boyle davraniyor cogunlukla. ben genellemelere karsi degilim cunku bizleri hem bir tur olarak (insan) hem de cins olarak (kadın-erkek) tanimlayan davranis kaliplarini gormemizi sagliyorlar. insanlarin farkli olma kaygilari, cabalari onlari birbirlerinden ayiriyor aslinda. insanlarin birbirlerini tanimalari genellemelerle mumkun cunku genellemeler olmasaydi 6,5 - 7 milyar farkli karakteri - ki an ve an degisebilen karakterler bunlar - tanimak mumkun olamaz.

éLLa Çiça dedi ki...

tespitlerinde haklisin. biz kadinlar asik olunca aptallasiyoruz.

ama ben ne olursa olsun kendimden ödun vermeyenlerdenim, aslina bakarsan böyle olunca da karsi tarafi kaybetme olasiligin artiyor.