17 Ocak 2010 Pazar

Bedel II

Ağır bedeller ödüyoruz hayata. Gün geçtikçe daha ağır.
İyi bir insan olabilmek için, iyi bir insan kalabilmek için. Vicdanımız -hala- sızlayabilsin diye. Başkalarını -hala- düşünebilmek için. Gözlerimiz tekrar yaşarabilsin diye.

Ters olan bir şey var. Eskiden hep kötüler öderdi bedeli, filmin sonu hep mutluluktu. İyiler ödüllenir, kötülerin cezası verilirdi. Çocuklarınıza öğretin, çocuklarınızı uyarın. Hayatın aslı bu değil. Hayatın yüzü bu. Astarı öyle değil.

Herşeye rağmen insani melekelere sahip olmanın, kötü olmaktan çok daha ağır bedelleri var.

Bazen o kadar ağır ki, savaş bittiğinde ıssızlaşan savaş meydanı gibi kalıyor yüreğiniz. Savaşmak için gereken adrenalini tüketmiş, kullanmışsınız. Parmağınızı bile kıpırdatacak haliniz kalmamış artık.

Çok şey yaşadınız mı? Evet
Çok şey öğrendiniz mi? Evet
Size çok şey kattı mı? Evet
Daha donanımlı bir insan oldunuz mu? Evet
Ama çok yoruldunuz...
Belki birkaç ömür yetecek kadar yoruldunuz.

Hala insan olabilmenin bedeli de savaşlardan sonraki yorgunluk ve suskunluk olsa gerek.
En azından benim kendime çıkardığım fatura öyle.
Çok yorgunum.
Çok yılgınım.
Çok sıkıldım.
Ayaktayım ve hala aynı insanım ama çok yorgunum...
Benim savaşım da böyle geçti...

6 yorum:

sufi dedi ki...

Barış, birlik, sınırların yokolması ve elele bir dünyada suskunluk da olsa gönülden gönüle sessiz konuşmalara kavuşmak dileğiyle.Sevgiler.

betty puf puf dedi ki...

Canımsın bu ne güzel bir dilek. Can ı gönülden bir inşallah çektim. Sevgiler.

Bilge'lik Yolcusu dedi ki...

Canım benim,
Sana gelen her zorluğu kalkan olup engelleyesim var ama şu özgür irade denen kural yüzünden kimse kimsenin acısına kalkan olamıyor ne yazık ki ama sevgimle sarıp sarmalamaya gücüm yeter, yanındayım her daim bunu biliyorsun... hangi kararı alırsan, hangi karardan dönersen, koşulsuz yanındayım.
kimsenin dayatmalarına boyun eğme sen çok özel ve olduğun gibi çoook güzelsin.
Seni çoook seviyorum küçük dostum..

betty puf puf dedi ki...

Canım annem, birtanem.
Ben de seni çok seviyorum.
İyi ki sen varsın asıl. Özgür ruhum benim..

aspindot dedi ki...

dunya bir sahne bizde oyuncuyuz kıçımızı yırtsak nafile. gorecegımız ne ise onu gorup onu yasıyoruz. sakın kadercı deme bana ınan neyaptıysam hep amortı cıktı bikeredemı gulmez bu kader be. yalnız dıılsın rahat ol.

betty puf puf dedi ki...

Akışa bırakmakla ilgili bir şey yazmıştım evvelce. Kadercilik gibi değil de bekleip görmek gerekiyor haklısın. Talihin döneceği varsa en kötü köşeden de döner.