30 Mart 2011 Çarşamba

Fotoselli insanlar!

En az sabah yataktan cıvıl cıvıl kalkan, mutlu uyanan insanlar kadar kıskandığım bir gruptur fotoselli insanlar. Zaten hayatta gerçekten kıskandığım çok az şey olduğu için yazayım, içimde kalmasın istedim.

Hepinizce malum dünyanın olup olabilecek en alengirli havası olan ve dört mevsimi adeta bir arada yaşayan ülkesiyiz. Misal daha bugün cayır cayır bir güneş Kadıköy-Üsküdar semelerını kavurmaya başladı fakat saat 2:29 itibariyle güneşe aldanıp kombiyi kapattığım için kıçımız dondu afedersiniz.

Çok özeniyorum, çok! Aynı; yağmur damlasının d'si gözüktüğünde elinde bir koli şemsiye ile duraklara, yollara fırlayan meteorolojik satıcılar gibi, bu insanlara da çok özeniyorum. Kim bu insanlar? Güneşin ışınları daha ış kıvamındayken olaya fotoselleriyle uyanıp, dolaptan incecik kıyafetlerini ve babetlerini takınıp çıkan hatunlar, incecik t shirt üstü ceketlerini daha yaz değil, bahar bile geleyazmadan buluveren insanlar!

Yahu sabahları buz gibi, işe giderken nerden gördün güneş açacağını da babeti giyiverdin? Öğlen giydin desen 4 saat sonra buz keseceksin? İşin komik tarafı ben bu insanları hep böyle havaya hazır nazır gördüğümde şunu düşünüyorum:

Şimdi benim yazlık-baharlık bir ayakkabı ya da giysiyi takınıp çıkabilmek için evde en az iki saat harcamam lazım. Neden? Çünkü her şeyim hurç adını verdiğimiz toplangaçlarda. Bahar kökten gelip de "eööaa artık soğuk yapmaz." fikir birliğine varmadan onları ordan çıkarmak bir zulüm, zira kışlık-sonbaharlıkları toplayıp koymazsan onlara yer yok! 60m2 eve dört mevsimi ancak valiz ve hurç dediğimiz toplangaçlar sayesinde sığdırabildiğimiz için böyleyken böyle.

Şimdi ben bu güneşi görüp baharlıkla fırlayan, akşam hava soğuduğunda şalıyla/ceketiyle etrafta dolanan insanlara özenmeyeyim de ne yapayım? Ya yayla gibi evleri var, ya insan-üstü bir hava tahmin yetenekleri! Ha ya da meteorolojiden sevgili yapmışlar! Tabii ya! Gaddemit :/
Üşüdüm yine.

6 yorum:

Ful yaprakları dedi ki...

aynı düşünceleri paylaşıyorum:))
incecik hırkalar, tiril tiril bluz ve etekler ve tabansız babetler..
ben hala çizme giyiyorum ama ya :)))

betty puf puf dedi ki...

Valla ben de! Bugün de misal son derece serindi, trenchkotlarla fırlamış aynı ablalar. Anlamak mümkün değil :/

uruguaylı dedi ki...

sizin aldıklarınız giyimeden demode olacak gibi

betty puf puf dedi ki...

Bana da öyle geliyor :/

uruguaylı dedi ki...

betty bu yazı eskidi artık,yenisini bekliyorum,bikaçgün önce elbirliğiyle denize soktuk seni

senem dedi ki...

:) yada benimki gibi bir koca lazım. Valla çıkarken evden ona soruyorum ne giyeyim diye metoroloji uzmanı gibi